Tanıtımı
REHBERLİK KİŞİNİN BİR BÜTÜN OLARAK GELİŞMESİNİ VE KENDİSİNİ TANIMASINI HEDEFLEMEKTEDİR.
Hatice AYDIN Rehber Öğretmen EKİM-2 2020
Rehberlik servisi öğrencilerimizle problem odaklı değil, gelişimsel rehberlik modeli temelli çalışmalar planlamaktadır. Öğrenciler sadece bir yönüyle değil bütünüyle gözlenmektedir.
Rehberlik servisi , öğrencilere ;
-Duygusal gelişim
-Zihinsel gelişim
-Fiziksel gelişim
-Davranış gelişimi
gibi gelişim alanlarının tümünü dikkate alarak yaklaşır.
Rehberlik derslerinde sınıf düzeylerine uygun olarak aynı amaç doğrultusunda farklı etkinlikler yapılmaktadır. Öğrencilere ihtiyaçları doğrultusunda seminerler verilmektedir.
Yine öğrenci ihtiyacına göre bireysel ya da grup rehberliğiyle gelişime katkı sağlanmaktadır.
Unutmamalıyız ki Rehber Öğretmenin elinde Sihirli Değnek yoktur ve problem çözmez. Rehber Öğretmen çözüm sürecine yardımcı olur , gerektiğinde yol gösterir ya da yönlendirme yapar.
Kişi kendi problemini kendi çözebilecek kapasitededir. Ancak her insan bazen bazı konularda destek isteyebilir
Gelişimlerine katkıda bulunmak Potansiyellerinin, güçlerinin ve zayıf oldukları yönlerin bilincinde olmaları adına onların yanında olmak
Yeteneklerini farkedip kullanabilmeleri için onlara rehberlik etmek
Bireysel gelişimlerine destek olmanın yanı sıra doğru kararlar almalarına yardımcı olmak
Alan ve kariyer seçiminde, ayrıca farklı meslekleri keşfetmeleri adına danışmanlık yapmak
Sağlıklı bir yaşamın önemini kavratmak
Bu amaçlar doğrultusunda düzenlenen her türlü rehberlik ve psikolojik danışma hizmetinden faydalanan öğrenciler, bireysel farklılıklara saygının ve gizlilik ilkelerinin ön planda tutulduğu bir ortamda olduklarının güvenini duyarlar. Rehber öğretmenlerle yapılan bütün görüşmeler karşılıklı hoşgörü ve güven temeline dayanır.
Çalışmalarımız
Bireysel Rehberlik Çalışmalarımız: Öğrencilerimiz kişisel ve ailevi sorunları yanında sınav kaygısı, ders çalışma yöntemleri, dikkat ve konsantrasyon sorunu gibi konularda rehberlik servisi ile bireysel olarak görüşerek danışmanlık hizmeti alabilirler.
Bunların yanı sıra öğrenciler, meslek seçimi ve kariyer planlamayla ilintili her konuda danışmanlık hizmeti alabilirler.
Öğrencilerimizin kendilerini ve meslekleri tanımalarını, mesleki yönelimlerinde onlara destek olmayı amaçlar. Bu amaç doğrultusunda yıl boyunca çeşitli etkinlikler düzenlenmektedir:
Grup Çalışmalarımız: Öğrencinin kendini keşfetmesi yolunda düzenlenen önleyici ve gelişimsel grup çalışmaları, öğrencilerimizin kişisel gelişimlerini desteklemeyi amaçlar.
Velilerimize Yönelik Çalışmalarımız: Öğrencilerimizin başarı yolunda attıkları her adımda onların yanlarında olarak okul ile işbirliği içerisinde çalışmalarımıza destek olan velilerimizi bilgilendirmeyi amaçlar.
Okul rehber öğretmeni, okul içerisinde idare ve öğretmenler ile sıkı bir işbirliği içerisinde çalışır. Öğrenci ile doğrudan ve düzenli iletişim halinde bulunan öğretmenler, rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi'yle paylaşmak üzere özel ihtiyaçları tespit ederler. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi bu ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenciler ile bireysel veya grup görüşmeleri düzenler.
Rehberlik Ne Değildir?
Rehberlik, bireye tek yönlü olarak
doğrudan doğruya yapılan bir
yardım değildir
Rehberlikte bireye acıma
duygusuyla yaklaşma, onun
sorunlarını onu adına çözme gibi
bir anlayış yoktur
Rehberlik, bireyin sadece duygusal
yanı ile ilgilenmez
Unutmayın!!! Rehberlik servisine başvurmak için mutlaka bir sorununuz olmasına gerek yoktur!!!