T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / FATİH - Şehremini Anadolu Lisesi

İLKELERİMİZ

Şehremini Anadolu Lisesi İlkeleri

İLKELERİMİZ

Genellik ve eşitlik:

Tüm çalışanlara, tüm öğrencilere ve tüm velilere herhangi bir ayrım yapılmaksızın eşit davranılır. Hakta herkes eşittir. Sadece görevlerimiz farklıdır. Görevlerimizi yürütürken adil davranmaya azami derece özen gösteririz. Adaletin mülkün temeli olduğunun bilincindeyiz. Haksızlığın olduğu yerlerde huzurun ve mutluluğun olmayacağını, başarıların kazanılamayacağını biliriz.

Sevgi ve Saygı:

İnsan olan herkes başlangıçta sevgi ve saygıyı hak eder. Kurum değerlerimize ters düşmediği sürece herkesi sever herkese saygı gösteririz. Sevgisiz yapılan işten hayır gelmeyeceğine inanırız. Özellikle eğitim ve öğretim sevgi ile yapılmalıdır. Yaptığımız her işi severek ve isteyerek yaparız. İsteyerek ve arzu edilerek yapılacak her işte başarı kazanılacağına gönülden inanıyoruz. Öğrencilerimizden de böyle davranmalarını bekleriz. Onları bu yönde bilinçlendirmeye çalışırız.

Ferdin ve Toplumun İhtiyaçlarını Gözetmek:

Yürüttüğümüz faaliyetlerde öğrencilerimizin ve okul çevresinin ihtiyaçlarını dikkate alırız. Ferdin ve toplumun ihtiyaçları sürekli olarak değişim göstermektedir. Bu değişim doğrultusunda faaliyetlerimizi yürütürüz. Kendimizi de sürekli olarak yenilemeye çalışırız. Değişimin gerekliliğine ve gücüne inanırız. Bizim için Değişim; ilginç ve heyecan vericidir.

Planlı Öğretim:

Uyguladığımız öğretim programları planlanmış, önceden tasarlanmış programlardır. Gelişi güzel program uygulamayız. Milli Eğitim Bakanlığının yayınlamış olduğu müfredat programları doğrultusunda yıllık ders planları her yılın başında hazırlanır, bu planlar doğrultusunda eğitim öğretim yapılır. Diğer eğitim faaliyetleri, kulüp çalışmaları, rehberlik faaliyetleri yine planlanarak yapılır.

Sürekli ve Her Yerde Eğitim:

Eğitim ve öğretimin sadece okulda değil öğrencilerimizin tüm yaşantılarında geçerli olmasına çalışırız. Yaşadığımız çağ, değişim, sürekli öğrenme ve gelişme, yani “BİLGİ ÇAĞI” dır. Bilgi sürekli olarak değişir, gelişir. Bu değişime ve gelişime ayak uydurabilmek sürekli ve her yerde eğitimle mümkündür. Çağın gerektirdiği insan sürekli olarak kendisini yenileyen insandır. Ancak bu şekilde bilgi toplumuna ulaşılabilir.

Demokratik ve Laik Değerler:

Okulumuzda hemen hemen bütün kararlar oylama yapılarak karara bağlanır. Yapılan bütün seçimler demokratik usullerle gerçekleştirilir. Çıkan sonuca herkes uyar. Hiç kimse tercihlerinden dolayı veya inançlarından dolayı yadırganmaz, küçük görülmez. Herkes istediği gibi inanabilir, düşünebilir.

Atatürk İlke ve İnkılâpları, Atatürk Milliyetçiliği:

Çağdaş medeniyet yolunda Atatürk İlke ve İnkılâpları meşalemizdir. Milliyetçilik anlayışımız Atatürk Milliyetçiliğidir. Bu ülkede yaşayan, bu ülkenin ekmeğini yiyen, suyunu içen herkesin bu ülkenin çıkarlarına hizmet etmesi gerektiğine inanıyoruz. Bilimsel İlkelere Göre Öğretim: Bilimsellik bizim için önemlidir. Uyguladığımız eğitim öğretim programlarında, öğrencilere yaklaşımımızda, değerlendirmelerimizde ve diğer faaliyetlerimizde bilimsel verileri kullanmaya özen gösteririz.

Okul ve Ailenin Tam İşbirliği:

Eğitim başlangıcı ailedir, devamı okul ortamıdır. Eğitimin etkili ve kalıcı olması için okul-öğrenci-aile işbirliğinin önemli olduğuna inanırız.

Toplam Kalite Yönetimi (TKY):

Uyguladığımız bütün izleklerde belirli bir standardın olmasına çalışırız. Kurum kültürümüzü bu yönde geliştiririz.

Kalite; önemlidir, müşteri tatminidir, verimliliktir, esnekliktir, etkili olmaktır, bir programa uymaktır, bir süreçtir, bir yatırımdır, kusursuzluk arayışına sistemli bir yaklaşımdır, kullanıma uygunluktur, şartlara uygunluktur.

Gerçekçi ve Rekabetçi Olmak:

Okulu yaşama hazırlanılan bir yer olarak değil yaşamın kendisi olduğunu biliriz. Dünyada rekabetin yoğun olduğunun farkındayız. Öğrencilerimizin rekabet duygularını geliştirmeye çalışırız. Gelişmenin ve ilerlemenin temel dinamiği rekabettir. İyi olanın kazanacağına inanırız. Çalışırız ve çalışmayı teşvik ederiz. Başarılı olanı takdir eder daha başarılı olması için destek oluruz. Kıskançlık ve hasetlik duygularımız yoktur.

İşbirliği ve Ekip Çalışması:

Başarıların bireysel olarak kazanılamayacağının bilincindeyiz. Ekip ruhuyla hareket ederiz. Başarılar ancak ekip çalışmasıyla kazanılır. Başarılarının sürekliliği ekip çalışmasına bağlıdır.

Objektif Değerlendirme:

Tüm değerlendirmelerde objektif kriterler kullanılır. Kriterler kişiden kişiye, öğrenciden öğrenciye, öğretmenden öğretmene değişmez. Ölçütlerimiz herkes tarafından bilinir.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 28.06.2015 - Güncelleme: 01.10.2018 02:17 - Görüntülenme: 15217
  Beğen | 0  kişi beğendi